29 Ağustos 2012 Çarşamba

Makrome Bileklik Yapımı-Resimli Anlatımlı

Merhaba tekrar... Son sürat yazıyor, DIY deneyimimi paylaşıyorum. Bir önceki yazımda paylaştığım bilekliklerin kimi kısımlarında makrome örgü kullanmıştım ve onların nasıl yapıldığını anlamak için internet başında baya çaba sarfetmiştim. Bu video oldukça faydalı oldu. Ben de daha sonra bir video çektim ve bu yazımda anlattım. Bir de ona bakın bakalım :D


Öncelikle bileğinizin ölçüsünü alın ve iki katı kadar bir parça ip kesin.Sonra ben bir sekreterlik dosyaya sıkıştırdım bu ipi siz bantla düz bir yüzeye de yapıştırabilirsiniz. Sonrasında bileğinizin ölçüsünün 8 katı kadar ipi (ilk kestiğiniz parçanın 4 katı oluyor) kesin. 3. resimde görüldüğü gibi uzun ipi ortadan katlayın ve sabitlediğiniz parçanın altından yarısını geçirin. 4. resimde görülen aşamada ilk düğümü atmak için ilk adımı atacağız. Alttan geçirdiğiniz parçayı üstten geçirdiğiniz ikinci parçanın üstine getirin. 


Sonra alttan geçirdiğimiz parçayı (bu aşamada üstte olan parça) sabit ipin altından ve oluşan yuvarlağın içinden geçirin. Aynı işlemi bu sefer tam ters yönde gerçekleşirin. Her seferinde ilmek şeklinin oluştuğu kısımın tersi yönünde aynı işlemi gerçekleştirin. Sanırım karışık oldu :D Resimler ayrıntılı, önerdiğim videoyu da izleyebilirsiniz. Sonra renk renk makrome bileklik örebilirsiniz. Başlarken ince mum ipi tavsiye etmem son derece zor oluyor takip etmek. Daha kalın bir iple denemeler yapın sonrasında ince iplere geçin üretken dostlar :D
Herkese kolay gelsin sevgiler....
M.

15 yorum:

  1. güzellik nehri nedense hep içimi dökmeme neden oluyorsunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla sayfanda fena icimi doktum ben de toptan davaligiz :D

      Sil
  2. selam :) çok güzel anlatmışsın eğer izin verirsen senin blogunun adını vererek bu resimleri blogumda paylaşabilir miyim :) ?
    sevgilerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki kullanabilirsin... Hatta lutfen kullan cekerken zorlandim daha cok kisi gorsun faydali bir cekim olduysa :D Sevgilerrr

      Sil
    2. teşekkür ederim :) çok mantıklı düşünüyosun :)

      Sil
  3. video nerde acaba???

    YanıtlaSil
  4. video nerde acaba??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://guzelliknehri.blogspot.com/2012/11/makrome-bileklik-yapm-videolu-anlatm.html bu adresten videoya ulaşabilirsin Sıla :)

      Sil
  5. senin kullandığın ip ne ipi canım ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu rwsimlerde iki tip ip var. Resim 1 de alt malzeme olarak kullandığım ip mumlu bileklik ipi değil, daha çok naylon içeren ve takı malzemesi satan yerlerden metreyle alınabilecek kalın bir ip. Ancak bileklikte çok iyi durmuyor ve ben üstte görünecek ipi mumlu bileklik ipinden seçtim (resim 2).

      Sil
  6. en başına nasıl bir düğüm atıcam ::(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel soru:D Alttaki ipe bir düğüm atmıyorsunuz, ikinci ipi yarısına kadar alttaki ipin altından geçiriyorsunuz (resim 3) daha sonra resim 4'teki gibi 2. ipin alttan geçirmediğiniz kısmını alttaki ipin üstüne atıp alttan geçen kısmı da yine alttan geçirerek yani aslında diğer makrome ilmekleriyle aynı şekli izleyerek ilk düğüm atılıyor :( Böyle anlatması birden çok karmaşık ve zor oldu. İsterseniz bir de videoları izleyin. Hem benim yazının başında link verdiğim video hem de benim çektiğim video var. Kolay gelsin :D

      Sil
  7. ben denedm gzl oldu ck tskkrler GUZELLİK NEHRİ

    YanıtlaSil
  8. mum ipiyle denedim çok zor oldu ne kadar sıksam da diğer düğümü yaparken gevşedi. hem ipim yetmedi sizin kullandığınızdan alacağım bir dahakine. bir şey sormak istiyorum fotoğraflardan pek anlayamadımda: şimdi örgüyü yaparken sağdaki ipi alıp yapmışsınız ilk fotoğrafta. her sırada aynı taraftan alıp düğüm yapmak mı gerekiyor. yoksa bi sağ bi sol mu gitmek gerekiyor?

    YanıtlaSil