26 Ağustos 2012 Pazar

Bileklik Yapımı

Uzun süredir M ile birlikte fosforlu bileklik yapmak istiyorduk. Ve çalışmalar başladı. Bu yıl herkeste gördüğümüz taşlı bileklikler gerçekten çok güzel görünüyorlar. Bir kez malzemeleri aldıktan sonra yapımı çok kolay. Resimlerle adım adım anlatmaya çalıştım. Ekstra açıklamalar da yapacağım.


Öncelikle bilek uzunluğumdan yaklaşık 4cm daha fazla sarı kalın ipten ölçüp bunun iki katını kestim. Sonra bu ipi ikiye katlayıp diğer mumlu ipi önce ters baslayıp ipin ucunu içerde bırakarak sardım.


Sonra taşlı kısmı ekledim. Tasların ortasındaki kısmın iki tarafta da olmasına dikkat ettim. Böylece son taş havada sallanmadı. Bu kısmı iple birkaç kez sararak sabitledim. Sonra da sarı ipleri ve taşlı zinciri ortada bırakarak taşların arasından geçirerek mumlu ipi doladım.


Bu arada taşlı zincirin boyu bilek boyumdan 5cm falan kısaydı. Zincirin bitiş kısmını da başlangıç kısmında olduğu gibi mumlu ipi dolayarak sabitledim. Bilek boyuma göre ölcüp olmasını istediğim boya göre biraz daha mumlu ip doladım.


Son kısmı iki kez bağlayıp sabitledim. Sonra mumlu ipi de sarı iplerle birleştirdim ve biraz ileriden bu üç ipe düğüm attım. ucunu ateşe tutup sert bir zemine sürerek düzelttim. Böylece bilekliğim tamamlanmış oldu.


Son kısımlar için hobi dükkanlarında çeşitli kelepçeler de satılıyor. İpleri Ankara'da Kızılay'da Onur Çarşısı'nın yanında Moda Çarşısı'nın içinde bir mağaza var oradan aldım. Hobby Land'di sanırım ismi. Bu mağazanın olduğu kısımdaki kapıdan çıkınca hemen karşıda Şık Düğme var. Ama oradan biraz kazıklandık. Sarı fosforlu ipi metresi 50kr'a Şık Düğme'den almıştık, diğer Hobby Shop'ta bu iplerin metresi 5 ya da 15kr'tu. =) Taşlı zincir biraz pahalı metresi 6tl falan. Ama zaten çok az kullanılıyor.

Hepinize birşeyler alıp yaratıcılığınızı kullanmanızı öneririm. bileklik postlarımız devam edecek. Sevgiler..
S.

12 yorum:

  1. hobby shop antalyada var mı canım ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Antalyayı bilmiyorum ama sen sorunca biraz araştırdım Merkez mahallesi Barış Manço Caddesinde Hobi Market varmış. İçerikten tam olarak emin değilim. =)

      Sil
    2. tamam canım çok sağol ilgin ve alakan için :)

      Sil
  2. Çok güzel eline sağlık.Bende beklerim.

    http://dorelame.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  3. Bugün panora zara da bu bilekliklerden oluşan 5 li bir set gördüm fiyatıda 50 tlydi, maliyetine bak birde :) Ben beceriksiz ve 5 tane bilekliğe 50 tl vermeyecek biri olarak bakmayla yetinmeye devam ediyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 50tl mi? Çok zalimler. Bence en azından denemelisin canım, en azından denemiş olursun =)

      Sil
  4. Bu arada yeni fark ettim ki onur çarşısında bizimde dükkanımız var!! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. =) Öyle mi, orada çok güzel dükkanlar varmış ben yeni keşfettim. Ama sık sık gelecek gibiyim.

      Sil
  5. Emeğine sağlık, ne güzel olmuş.
    Sevgiler^-^

    YanıtlaSil
  6. Ulus suluhanda bol takı malzemeleri bulabilirsiniz tavsiye ☺️

    YanıtlaSil