26 Mayıs 2012 Cumartesi

Grace Cole Watermelon & Pink Grapefruit Vücut Kremi ve Paraben


İşte bu şirin mi şirin vücut kremini çok çok seviyordum. BigBabol kokusuna benzer muhteşem hatta eğlenceli karpuz ve greyfurt kokusunu her kullandığımda uzun uzun içime çekiyordum.


Taaa ki bu postu yazmaya karar verene kadar. Korku filmi gibi oldu ama öyle. İşte şu alttaki resme bakarken genelde içerikleri çok merak etmesem de bir göz atayım dedim. Veee altıncı satırda 2 çeşit paraben. Mutluluğumu aldı götürdü.


Çünkü ben çok kuru ciltli biri olarak banyodan sonra krem kullanmadığımda bacakderim çorak topraklar gibi çatlıyor. Ben de tüm vücuduma bi kaç çeşit kremimi dönüşümlü olarak kullanıyorum. Acaba o kadar da zararlı değil mi bu paraben dedim ve araştırmama başladım.

Zararı kesin olarak kanıtlanmamış ancak İngiltere'deki Reading Üniversitesi'nde yapılan bir çalışmada 20 tümörün 18 inde çeşitli parabenler bulunmuş. Bi kaç ülkede de paraben içeren bir çok ürün yasaklanmış.

Özellikle koltuk altına sürdüğünüz ürünlere dikkat edin diyor yetkililer paraben ve alüminyum içermemeliymiş.


Deri solunumuyla vücuda alındığını da unutmamak gerekir. Ben bol bol almış olabilirim bu güne kadar vücuduma. Ancak Sağlık Bakanlığımız miktarları çok az diye bir açıklama yapmış. Yani zararlı olamayacak kadar az bulunuyor demişler. Ben mümkün olduğunca kullanmamak taraftarıyım. Sonuçta ne olur ne olmaz. Ek bilgi olarak Wikipedia'da kızlarda erken ergenliğe sebep olabileceği de yazıyor.


Son olarak kıvamına gelecek olursak yoğun bir yapısı olmasına karşın yağlı bir yapısı yok. Sürümü kolay olmasa da kolayca emiliyor ve rahatsız etmiyor, nemlendiriciliği de orta düzey. Gratis'ten 10tl'ye almıştım.
S.

4 yorum:

  1. ya ben çok üzüldüm şimdiii başlarken dedim işte aradığım krem :) ama ben dayanamayıp yine de alabilirm :S (: kremlere karşı zaafım var ama tabi koltuk altı ürünlerinde gerçekten dikkatli olmak lazım alkol ve parabene

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben şimdi direk göğus üstüne uygulamıyorum ama bacaklarıma falan uyguluyorum yine. Ben de çok sevmiştim. Aynen kremlere bayılıyorum. Bir çeşidi daha vardı yine de incele istersen =)

      Sil
  2. bugün şöyle bi kremlerime bakayım dedim ben de parabenler ne alemde diye tüm kremlerde paraben var sanırım parabensiz krem bulmak zor iş ya da maliyetli desek daha doğru olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de baktım bir tek The Body Shop'tan aldığım kremim içermiyormuş =). Bir de kullanım ömrü kısa olanlar parabensiz herhalde. Evet maliyet de artıyor galiba =/

      Sil